لوگو رایمون گالری

مشهور ترین لوستر های جهان

معروف ترین لوستر های جهان

در این مقاله از مجله دکوراسیون رایمون گالری به بررسی و رتبه بندی مشهورترین لوستر های ارائه شده در سطح بین المللی پرداخته ایم
خلاصه ای از آنچه که در این مقاله خواهید خواند به شرح زیر میباشد

  • لوستر محبوب ترین ابزار نورپردازی
  • چرا بعضی لوسترها مشهور می شوند ؟!
  • لوستر برند گارنیر خانه اپرای پاریس
  • لوستر روتوندا موزه ی آلبرت و ویکتوریا
  • لوستر دانر کاخ دلمه باغچه
  • لوستر بارون دی ردی هتل لمبرت
  • لوستر فیوردی کامو هتل بلاجیو
  • لوستر سنت پیترپ

معروف ترین لوستر های دنیا

لوستر محبوب ترین ابزار نورپردازی

لوسترها همواره جایگاه ویژه ای در دکوراسیون منزل داشته اند و همیشه نماد بروز آرزو ، سلیقه ی خوب و اهمیت دکور و تجمل بوده اند .قدمت لوستر تقریبا به قرون وسطا باز می گردد. امروزه لوستر ها جزو محبوب ترین ابزار های نور پردازی هستند و دیگر کسی به لامپ به عنوان عنصر نورپردازی هنرمندانه نگاه نمی کند . اگر شما خانه را در قالب یک جسم کامل انسانی در نظر بگیرید سر و موی آن سقف ، مبلمان و دکوراسیون داخلی آن بدن و پایین تنه شامل کف ، فرش و قرنیزها می شود ، بی شک می دانیم که استایل مو و آرایش صورت اهمیت فراوانی در مد دارد پس حالا می توانیم بفهمیم چرا اینجاییم تا این مقاله را بخوانیم ؛ چون لوستر ماست که سقف را مزین کرده R. لوستر سازی هنریست که حاصل تلاش و تبحر خلاق و شفاف سازنده است ، این تلاش در صورت نشان دادن حرکت و استعداد کافی می تواند منجر به خلق یک شاهکار هنری و ماندگار شود.

چرا بعضی لوسترها مشهور می شوند ؟!

جهان مدرن برای آغاز هر هنری فستیوالی از بهترین ها را به ما تحمیل می کند. چرا که نگاه جاه طلب آدمی همیشه به دنبال بهترین هر چیز سوسو می کند. زین جمله بحث لوستر هم از این قائده مستثنئ نخواهد بود . برخی لوستر ها به علت ارزش تاریخی و قدمت عمیقی که دارند ارزش پیدا کرده اند ، بعضی نیز به دلیل محصول دست هنرمندی نام آور بودن به عرصه ی شهرت راه یافته اند ، مکان بعضی از لوسترها آنرا خاطره انگیز و در مرکز توجه ی عمومی قرار داده است . بعضی لوسترها یه خاطر ظرافت و دقت در هرم شهرت جای دارند ، بعضی سبب ثبت خاطره ای جهانی شدند و بعضی با هدفی خاص طراحی شدند و به جرگه ی شهرت رسیدند و بعضی به خاطر اولین بودن در نوع خود به مقاله ی ما راه یافته اند . شاید در نگاه اول اکثر این لوستر ها معمولی به نظر برسند اما خوب است بدانید چیزی که آنها را خاص می کند این است که دور بودنشان از دسترسی خصوصی ست به گونه ای که شما هر چه به آنها نگاه می کنید می دانید که هرگز چیزی شبیه به آن نخواهید داشت . پس در این مقاله با ما همراه باشید تا بفهمید مشهور ترین لوسترهای جهان کجا هستند و چرا مشهور شده اند.

خب وقت آن رسیده که به معرفی و آشنایی با محبوب ترین لوستر های ( چراغ آویز ) دنیا بپردازیم .

لوستر گارنیر خانه ی اپرا

لوستر گارنیر خانه ی اپرا

خانه ی اپرا جاییست که نامش به گوش اکثر ما آشنا می آید . این مکان پرسوز و آواز در پاریس میزبان یکی از زیباترین ، مشهورترین و سنگین ترین لوسترهای جهان است که توسط هنرمند اتریشی به نام ادوارد گارنیز در اواسط قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است . این لوستر برنزی کیریستالی حدود ۷ تن وزن و ۱۰ متر ارتفاع دارد و از حدود ۳۹۰ چلچراغ کوچک و آویز تشکیل شده است که نوری اعجاب آور به سرسرای خانه اپرا می بخشد و بار هنری فضا را بالا می برد . ته رنگ های زرد و رقصان این لوستر باعث تمدید شادی فضا می شود و هر چشمی را برای دقایقی مسحور زیبایی و درخشش خود می کند. در عکس زیر میتوانید عظمت و ابهت این لوستر معروف را مشاهده نمایید.

لوستر گارنیر

 

لوستر روتوندا موزه ی V&A

طراحی عجیب و غریب این لوستر تمام شیشه ای که از ۱۴۰۰ قطعه ی شیشه ای مورانوی سبک ونیزی ساخته شده است بی شک نگاه هر بازدید کننده ای را در سرسرای ورودی موزه ی آلبرت و ویکتوریا می دزدد. لوستر روتوندا توسط ویل چیهولی در سال ۲۰۰۱ ساخته شده شده است . این لوستر حسی عاری از نظم و عصیانی گرم و دلپذیر را یاد آوری می کند. رقص رنگ ها متشکل از هارمونی رنگ های آبی و زرد و سبز پسته ای که تلفیقی از ترکیب این دوست بسیار زیباست و شهرتی بین المللی دارد.

نمایی از لوستر تروندا واقع در موزه ی ویکتوریا و آلبرت - پاریس

لوستر دانر کاخ دلمه باغچه

این لوستر زیبا هدیه ی ملیکا ویکتوریا به سلطان عبدالسمید امپرطور عثمانی بود . لوستری تمام سلطنتی و کریستال با حدود ۷۵۰ چراغ و نور آویز که در قلب خاورمیانه میدرخشد و در لیست زیباترین لوسترهای جهان قرار دارد. هر چند که کاخ دلمه باغچه پر از لوسترهای کریستالی و جذاب است اما این لوستر ۴.۵ تنی جلوه ی دیگری دارد و طور دیگری بر سرسرای دو پله ی ورودی عرض اندام می کند.

لوستر دانر

لوستر فیوردی کامو هتل بلاجیو

در لابی هتل بلاجیوی لاس وگاس شما چیزی را می بینید که در جهان نظیر ندارد . این لوستر افسانه ای نیز توسط هنرمند خوش آوازه ی اتریشی دیل چیهولی در سال ۲۰۰۶ به سفارش مک سورد به صورت اختصاصی ساخته شده است . شیشه هایی با بافت غیر هندسی و لطیف همانند گل متشکل از رنگ های گرمی مثل زرد و نارنجی و رنگ های سرده سبز و آبی نفتانی سرسرای سقف را تا عرض ۲۰ فوت پوشانده است و فضایی رویایی و شیرین را برای شما تداعی میکند . این باغه پرگل و هنرمندانه بر دل مردم زیادی از مهمانان هتل نشسته است اما صاحب آن هر گز به خاطر دید و زیربنای هنری اش راضی به فروش به بالا ترین مبالغ نیز نشده است.

لوستر فیوردی کامو هتل بلاجیو

لوستر سنت پیتر

این لوستر اعجاب انگیز که با نقاشی های سقف کلیسا همخوانی دل انگیزی دارد در کلیسای جامع سنت پیر وپل در سنت پترزبورگ روسیه واقع شده است. لوستر سنت پیتر در سال ۱۸۹۳ توسط گروه هنری لامونس به واسطه ی اراده ی قلبی این گروه هنری به پترکبیر و نیاکان او یعنی تزارهای روسیه ساخته شده است . لوستر سنت پیتر با الهام از سبک باروک ساخته شده در این سبک بدنه ی لوستر حالت نیم دایره ای رو به بالا دارد و از طبقات کیریستالی و چراغ آویزهای نیمه متصل به هم تشکیل شده است و تمرکز اصل زیبایی اندیشی بر سبک و نوع قرار گیری کریستال ها کنار هم است . این لوستر با ارتفاع ۶ متر حس ابهتی اعجاب انگیز را به بازدید کنندگان خود القا می کند.

لوستر سنت پیتر واقع در کلیسای سنت پیتر و پل - سنت پترزبورگ

منبع این مقاله به شرح زیر میباشد
modernchandeliers.eu
classicalchandeliers.uk
collections.vam.ac.uk
wikipedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معروف ترین لوستر های جهان

مشهور ترین لوستر های جهان

در این مقاله از مجله دکوراسیون رایمون گالری به بررسی و رتبه بندی مشهورترین لوستر های ارائه شده در سطح بین المللی پرداخته ایم خلاصه